156 millioner «visninger» av ØIF Arendal!

Hva er markedsverdien av ØIF Arendal? Eneste riktige svar på det, er sannsynligvis det nøyaktige beløpet som klubben klarer å hente ut i årlige samarbeidsavtaler med næringslivet, det offentlige og noen private. Men hva er verdien av markedsføringen ØIF Arendal smitter over på Arendal som by og kommune? Den verdien er sannsynligvis langt, langt høyere!

Skrevet av ØIF Arendal

For noen år siden gjorde Larvik Håndballklubb en nasjonal markedsundersøkelse. Klubben ville vite hvilket påvirkning den hadde på omdømme av Larvik som by. Og resultatene var formidable. 4 av 10 sa at klubben bidro til at de hadde et mer positivt inntrykk av Larvik som by. Hele 40%!

Fra sesongstart til 31. januar i år har medieoppslag om ØIF Arendal, som i likhet med Larvik har kommunenavnet i klubbhavnet, en rekkevidde på smått utrolige 156 753 961 (over 156 millioner!). En større rekkevidde enn noen andre herrelag, så også Elverum som til all overmål også har spilt Champions Leauge. Og som har betydelig mer TV-tid enn våre gutter.

Å regne om denne rekkevidden til et konkret beløp, blir veldig teoretisk. Men at vi snakker om verdier på mange millioner i form av omdømmesmitte, det er det nok få som vil bestride. At omdømme-valøren i det aller meste også er positiv kan heller ikke bestrides.

Håndballen generelt og ØIF Arendal spesielt gir altså solide verdier tilbake til sin kommune. Noe som så absolutt føles godt. Vi bor jo tross alt i den kommunen som har bidratt til at klubben har de beste fasiliteter til å skape Norges beste håndballarrangementer. Sparebanken Sør Arena og Arendal kommunes måte å forvalte sitt eierskap på, sørger for dynamiske og gode «bytteverdier» mellom toppidrett/breddeidrett og kommunen. Vi er stolte av kommunen vår og vi er stolt av å være en så stor markedsfører av byen vi spiller i!