ØIF Arendal er den største klubben i sosiale medier!

ØIF Arendal er størst av alle Eliteserieklubber i håndball, uansett kjønn, i sosiale medier når det kommer til aktivitet. Klubbens storsatsning har ført til en enorm utvikling og ikke minst respons. Med 1 378 oppslag i perioden fra juni til oktober måned klubben nådd ut til ikke mindre enn 1,2 millioner nettlesere.

– Dette er fantastiske tall. Vi bruker sosiale medier til å engasjere, inspirere og motivere våre supportere og fans over hele Norge, ja hele verden, forklarer daglig leder Bjørn-Gunnar Bruun Hansen.

– Vi vet gjennom analyser at vi har mange supportere også utenfor Arendal og de norske grensene. Så dette er moro.

Satsningen i sosiale medier er endel av klubbens strategi for vekst og klubbutvikling.

– Vi ønsker at vårt publikum skal føle at de «kjenner» gutta. Når de kommer i hallen, håper vi at de føler at de ute på banen er som omgangsvenner å regne. Når vi er på tur, inviterer vi publikum til å være med oss, via sosiale medier.

Den daglige lederen mener også at mye av den gode publikumsutviklingen har med disse faktorene å gjøre.

– Vi er ikke i tvil. Den store oppslutningen i sosiale medier hjelper oss med å skape interesse rundt kampene også. Så her henger ting sammen. Men for all del, ikke vær i tvil. Det viktigste er gode resultater på banen. Alt henger sammen med alt.

Han forteller at også sponsorene nyter godt av klubbens oppmerksomhet i sosiale medier.

– Det gir oss en fantastisk mulighet til å eksponere alle de gode samarbeidspartnerne våre også. Det gir dem en synlighet vi ikke har vært i nærheten av å kunne by på i «gamle» tradisjonelle samarbeidsmodeller. Det er ingen tvil om at vi har fått sponsorer på laget som nettopp har latt seg inspirere av disse nye mulighetene.

Her kan du se statistikk på noen av aktiviteten i sosiale medier i Eliteserien: